Våre salgsbetingelser
Adresseendring
Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort. Ved fakturakjøp sendes varene til din folkeregistrerte adresse.
Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil, dette vil vi da selvfølgelig rette opp så fort som mulig, og finne beste løsning for kunden.
Betaling
I vår nettbutikk kan du betale med både faktura, delfaktura og kredittkort gjennom Klarna Checkout. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Klarna som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved et kjøp i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt. Velger du faktura eller delfaktura vil du motta en e-post med faktura fra Klarna når varene er bestilt.
Det er et krav fra Klarna at personnummer blir lagt inn ved kjøp. Dette er for trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk av Klarna Checkout, samt for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling.
Les mer om Klarna.
Der kan du også logge deg på «Mitt Klarna» for å få oversikt over dine faktura.
Frakt/levering
Leveringstid beregnes normalt til 2-4 virkedager + ordinær postgang. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt. Fast fraktpris kr 50,-. Vi sender ikke til utlandet.
Leveransevilkår
Alle ordre fra GITTEK blir sendt via transportør. Posten/Bring Varer kan også hentes i butikken. Det er eventuelt ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Dersom varen kunden ønsker er utsolgt , vil dette stå under produktet i nettbutikken.
Angrerett
Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med varen. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som må være vedlagt returen. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:
Alternativ 1 – Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering.
Alternativ 2 – Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til Gitte K (se kontaktinformasjon). Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur.
I begge tilfeller må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.
Angrerett på ubrukte varer
Dersom varen ikke svarer til forventingene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen og Kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.
Uavhentede pakker
Dersom Posten er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos GITTEK, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.
Bytting
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare til et annet produkt, tar du kontakt med GITTEK for returskjema. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare tilbake. Du vil i etterkant av byttet få tilsendt en faktura fra oss pålydende beløpet. Hvis du ønsker å returnere en vare til Spirit -og bytte til en dyrere vare, vil du få en faktura på mellomlegget, samt at du blir fakturert for porto. Ved bytting til et produkt med lavere pris, settes det resterende beløpet med fratrekk for porto inn på kontonummeret til det kortet som ble brukt. Har du betalt med faktura vil du få tilbakebetalt utestående beløp med fratrekk for portokostnad. Det er viktig at byttet avklares med oss på mail eller telefon, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt er tilgjengelig på lager. Ved bytte, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper må følge produktet.
Det er også mulig for Kundene å bytte produktet direkte i butikken.. Det er mulig å få en tilgodelapp eller pengene tilbake dersom du har betalt med kredittkort. Har du handlet med faktura må varen sendes tilbake til oss dersom du ønsker å heve kjøpet. Skal varer byttes eller returneres, må kvittering/ordrebekreftelse alltid medbringes. Tilgodelapp som du mottar i butikken Spirit, kan ikke benyttes i vår nettbutikk.
Heving av kjøp
Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.
Reklamasjon
Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år.
For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, senest to måneder etter oppdagelsen av feilen. Våre produkter har 2 års reklamasjonsfrist.
Skulle det være en feil i leveringen din, skal du kontakte kundeservice innen 7 dager, og forklare utfyllende hva som er feil med leveringen. Vi vil ta kontakt med deg så snart vi har sett på reklamasjonen din, og senest innen 3 virkedager.
Returadresse
Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:
GITTEK AS
Ryfylkevegen 1982
4120 Tau
Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Copyright
Innhold på nettsidene er GITTEK sin eiendom. Innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning.
Personopplysninger og sikker betaling.
GITTEK oppbevarer ingen personnummer eller kortinformasjon. All håndtering av kort og personopplysninger håndteres av eksterne, erfarne, aktører som KLARNA. For å hindre svindel med kort har vi også lagt inn høyeste sikkerhetsnivå på kortbetaling og krever 3D secure verifisering på kjøp. Øvrige kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredje part. All oppbevaring av kundedata skjer iht norsk lov.
Aldersgrense
For å handle hos oss må du være minst 18 år.
Registrering
For å handle i nettbutikken trenger du ikke registrere deg som Kunde før du kommer til kassen. . Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved levering til utlandet, ta kontakt. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.
Med vennlig hilsen
GITTEK AS
Ryfylkevegen 1982
4120 Tau
Telefon: 51 74 66 60
E-post: post@gittek.no
Org.nr: 920 217 915